Fejfájás megszüntetése masszázzsal

Ha nincs kéznél épp valami gyógyszer fejfájás ellen, vagy csak mellékhatások nélkül és kíméletesen akarod megszűntetni a hasogató esetleg migrénes fejfájást, hívd segítségül az akupresszúra technikáit. Néhány perces könnyű nyomással, masszírozással megszüntethető bármilyen fejfájás.

A pontokat 2-5 másodpercig masszírozd körkörösen vagy nyomkodd.

A fejed teteje abroncsszerűen fáj? Hajlítsd be a karodat. Nézd meg a hajlítás során keletkezett ráncot. A fejtető nyomás pontját a ránc könyök felöli végén találni. Nyomd és masszírozd ezt a pontot néhány percig, majd ugyanígy tedd a hüvelykujj és a mutatóujj csontjai közötti résszel is.

Fájdalom a homlokodnál és a szemed környékén? Ez a megoldás: A szem fölötti hajhatári pontokat és utána a szemöldökeid közötti és az orr fölötti homlokpontot masszírozd meg. Folytasd tovább a halántékgödörnél. A hüvelykujj és a mutatóujj közötti részt is nyomkodd át finoman. Húzogasd fel kis csipkedő mozdulatokkal a szemöldöködet. Kis simító mozdulatokkal az arc szélei felé a szemöldök, a homlok és a járomcsont is kerüljön bejárásra.

A tarkódnál jelentkező fájdalmat így szűntesd meg: A fül mögött található csontról lassan csúsztasd le az ujjaidat a hajhatár gödréig és masszírozd meg. Haladj a nyak-váll ívének közepénél található vállpontok felé, majd tovább a vállakat és a felső hátizmokat is megmasszírozva.

Kétoldali fejfájás, féloldali migrén gyötör? A halánték gödröket nyomkodd végig és masszírozd át, utána fülcsúcs fölött kb. 2 centivel található pontokat és a hajszöglet területeit is. Végül masszírozd meg a hüvelyk és a mutatóujj közötti részt.

A tompaság ellen egy frissítő mozdulatsorral tehetsz. Sétáltasd végig az ujjaidat a homlokodtól a tarkódig a fej ívét követve. Fogd meg és rázogasd, húzogasd meg az összes ujjadat. Mindkét karodat is rázd meg az ujjvégeid segítségével. Dugd az egyik ujjadat a füledbe és nyomd néhány pillanatig, utána hirtelen engedd el.